tisdag 30 augusti 2011

30 augusti

Oj, oj, oj vad trött jag är. Jag har ingen tur när det gäller att hitta här i Tokyo. Jag hade glömt att skicka med killarna ett lapp till skolan och fick åka dit för att lämna in den själv. Jag tog tunnelbanan, men behövde byta tåg efter en station. Byta tåg är tråkigt tänkte jag. Det är ju bara en hållplats, så det kan inte vara så långt och jag hittar säkert - icke. Efter en halvtimme var jag tillbaks på samma plats och fick ta tunnelbanan till killarnas skola. När jag var klar på skolan valde jag att gå till den tunnelbanestationen som jag inte hade hittat ifrån på vägen dit. Skam dem som ger sig. Efter att vandrat i en timme och tittat på kartan flera gånger kom jag fram till en tunnelbanestation, men inte alls den jag ville till utan en åt motsatt håll två stationen bort. Det var bara att ta tåget tillbaks till killarnas skola och börja om igen. Denna gång tog jag tåget hela vägen. Problemet är att inte alla småvägar är utmärkta på min karta, så någonstans där tappar jag bort mig, men visst måste jag göra nya försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar