onsdag 31 augusti 2011

1 september

Nu pustar jag ut med en kopp kaffe efter att ha kommit hem från Costco där jag har storhandlat tillsammans med två andra svenskar som skulle dit med bil (bara en sådan sak att få möjlighet att åka bil igen). Costco liknar en grossistaffär för allt såldes i storpack. Alla körde omkring med jättestora kundvagnar och handlade berg av varor. Sedan vi kom till Japan har jag fått gå och handla väldigt ofta eftersom det var tomt när vi kom och allt ska bäras hem, men nu kanske jag inte behöver släpa hem lika mycket varor från någon av de närmaste affärerna hela tiden. Priserna är relativt höga, speciellt på frukt och grönsaker.
   Vi har haft hantverkare hemma hela dagen som skulle laga AC:n. När jag kom hem var nästan hela lägenheten täckt i plast och många japaner arbetade för fullt. Nu två timmar senare är de klara och har städat undan efter sig - något som svenska hantverkare kanske borde ta efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar