torsdag 22 september 2011

22 september

Utsikt från vår balkong
I morse när jag tittade ut genom fönstret sken solen från en blå himmel och gårdagens tyfon kändes väldigt långt borta. När vi gick till skolbussen var marken täckt av nerblåsta löv och grenar och ibland dessa fanns flera övergivna trasiga paraplyer.
Dagens lunch

I dag började jag en kurs i japanska. Kursen hölls för föräldrar på killarnas skola. På kursen var vi en ganska stor grupp som inte hade engelska som modersmål, vilket så klar även gällde för läraren. Detta gjorde att språkförbistringen i bland var total. Vi gjorde alla så gott vi kunde, men jag undrar vad de med engelska som första språk tänkte om oss andra ... Jag ska försöka lägga ner en del tid på att försöka lära mig japanska även om det i Tokyo gå att klara sig bra på engelska.

Jag är själv förvånad över att jag tycker att det är kul att åter börja laga mat. I dag var jag nöjd med mitt första försök till sparrissoppa, även om jag fick kritik av barnen för att den inte var helt slät. Går det att få den det med endast stavmixer, eller måste man använda en mixer eller matberedare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar