söndag 27 maj 2012

24 maj en härlig torsdag

Trots en gnällig torsdagmorgon utvecklade sig dagen efter några timmars keramik till början på en underbart härlig torsdag. På keramiken trimmade jag - vilket visade sig betydligt roligare än vad jag någonsin hade kunnat tro. Jag hann även vara kreativ och göra två fat som var japan inspirerade och dessutom var mina första alter på keramiken klara att ta hem. Efter en snabb lunch var det dags för japanska. Som tur var förstod vår lärare att vi behövde ägna lektionen åt att repetera vilket gjorde att jag kom ikapp de andra i gruppen. Japanska är verkligen inte enkelt. Undra om jag någonsin kommer att kunna prata och förstå? Är det någon som har några tips, så tas de tacksamt emot!
   Vädret var alldeles för fint för att vi skulle skynda hem efter skolan och ägna hela eftermiddagen åt läxläsning, så istället gick vi till en närliggande park tillsammans med två andra familjer. På vägen hem plockade vi upp sushi och var därefter redo för effektiv läxläsning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar