söndag 11 mars 2012

Storhandla på Costco

Det är otroligt men sant att det ofta blir en heldagsaktivitet att åka til Costco för att storhandla. Efter yogan hann jag slänga mig in i duschen, svepa en kaffe på stående fot, plockade fram kylklampar och väskor innan Ulrika kom för att vi skulle åka förbi Filippa och därefter styra kosan mot storhandling på Costco. Förra gången slog jag inköpsrekord, så denna gång höll jag igen för att det skulle få plats i köksskåp, kyl och frys. Det mesta är dyrt i Japan. Ett äpple kan kosta 16-24 SEK, ja jag sa ETT äpple. De japanska äpplena är i och för sig stora, riktigt stora, men 16-24 kr känns ändå som allt för mycket. På Costco är allting billigare, men finns endast i storpack, så det är lätt att fylla en stor kundvagn. Innan vi åkte hem parkerade vi våra färdigpackade kundvagnar bredvid alla andra vagnar och gick och köpte en pizzabit till lunch. Skulle detta gå att göra någon annan stans i världen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar