tisdag 24 januari 2012

Fredagen den 20 Januari - Stadsvandring i Ikeukuro

I dag var det rekordmånga - fem stycken - som kom till mitt yogapass. Det var kul. Efter yogan fick jag skynda att duscha och komma iväg för trots att det regnade var det dags för stadsvandring med SWEA i Ikebukuro och det det vill jag inte missa. Margareta visade oss en liten men väldigt fin japansk trädgård, som vi snabbt skyndade oss runt. Innan lunch hann vi gå genom mysiga bostadsområden med gallerier och små designaffärer, som var bra att värma sig i om inte annat. Vi var 17 damer i olika åldrar som åt lunch på en trevlig italiensk restaurang. Efter lunchen besökte vi en trevlig affär med japanskt hantverk. Jag hittade fint japanskt papper, som också köpte för att göra ett projekt med, men det återstår att se om det blir av... Det är inte första gången jag får en idé ...
   Klockan tre hämtade jag barnen på skolan för att gå hem och fika hos Filippa innan svenska skolan börjar.   Denna fredagsfika hos Filippa eller hemma hos Dan har varit en trevlig tradition ända sedan skolstarten i augusti. Tack Filippa och Dan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar